Wycieczka „nagrodowa” do Sztokholmu

W środę 06 listopada br. rano czterdziestu uczniów z naszej szkoły, którzy mieli najwyższą średnią ocen oraz osiągnięcia sportowe w roku szkolnym 2018/2019, wraz z opiekunami ruszyli na trzydniową wycieczkę. Pierwszym etapem było zwiedzanie Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem  oglądaliwystawę główną na  obszarze około 5 tysięcy m2 . Niezwykłe wrażenie na wszystkich uczestnikach wywarła projekcja filmu 3D „ Karta z Powstania”.

Następnym etapem  było zaokrętowanie się na prom, którym uczniowie  popłynęli  do Szwecji – miejscowości Nynashamn. Prom płynął 18 godzin. Młodzież po kolacji korzystała z różnych atrakcji, m. innymi powodzeniem cieszyły się wszelki automaty z grami, ale również opiekunowie dzielnie walczyli o wygraną w „cymbergaja”.

W czwartek o godz.12.00 autokarem pojechaliśmy do Sztokholmu, zwiedzaliśmy między innymi: punkt widokowy Fjallgaten, wyspę Rycerską, oraz odbyliśmy spacer po cudownym Starym Mieście – Gamla Stan. Obejrzeliśmy wrak szwedzkiego okrętu wojennego – Vasa, który został wydobyty w roku 1961 i przekształcony w okręt muzeum.  Około godz.18.00 wróciliśmy na prom, a po kolacji uczniowie integrowali się grając w karty lub w grę Mafia.

W piątek rano, przewodniczka firmy Polferries zorganizowała naszym uczniom możliwość zobaczenia mostka kapitańskiego. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem słuchali informacji oraz oglądali wszelkie urządzenia, które są niezbędne do sterowania  promem.

Około godz.15.30 w piątek  zajechaliśmy pod szkołę pełni wrażeń.

Organizatorami wycieczki nagrodowej byli – p.J.Zielińska oraz p.M.Naczke, którzy również pełnili funkcję opiekunów grupy wraz z p. M.Kurowską i p. S.Wiśniewskim.