Wycieczka do Krakowa

W dniach 22 – 26 maja 2017 r. odbyła się wycieczka do Krakowa, w której wzięli udział uczniowie klasy III TM.

Pełni radości, w poniedziałkowy ranek, wyjechaliśmy pociągiem z Lęborka. Wieczorem spoglądaliśmy już na malownicze krajobrazy Starego Miasta. Wcześniej zakwaterowaliśmy się w Hostelu Momotown.

Drugiego dnia rano, po śniadaniu, wyruszyliśmy zwiedzać Kazimierz z przewodnikiem. Byliśmy na cmentarzu żydowskim, w synagodze żydowskiej, a pani przewodnik w ciekawy i interesujący sposób o nich opowiadała. Pod wieczór pojechaliśmy obejrzeć Wieliczkę, zobaczyliśmy cudowną Kaplicę św. Kingi i odbyliśmy magiczną podróż labiryntem solnych korytarzy oraz odkryliśmy tradycję oraz historię wielickiej kopalni.

Kolejnego dnia zwiedzaliśmy Katedrę i Zamek na Wawelu. Po wyjściu z katedry chodziliśmy po zamku. Spacerując po Wawelu uświadomiliśmy sobie prawdziwe znaczenie historii. Nic dziwnego, w końcu po tym samym bruku stąpił król Władysław Jagiełło, królowa Jadwiga, król Zygmund Stary i jeszcze wielu, wielu innych, których nie sposób nawet wymienić.

Godny uwagi jest sarkofag byłego prezydenta śp. Lecha Kaczyńskiego i jego małżonki Marii, który znajduję się w krypcie pod Wieżą Srebrnych Dzwonów w przedsionku, w krypcie Józefa Piłsudskiego.

Odwiedziliśmy też popularne Okno Papieskie przy słynnej ulicy Franciszkańskiej. Tutaj odpoczywał papież Jan Paweł II podczas wszystkich swoich pielgrzymek do Polski. Tu również witał się z młodzieżą podczas nieoficjalnych, bardzo serdecznych i emocjonalnych spotkaniach. Potem odwiedziliśmy Kryptę Zasłużonych na Skałce, krypta ta znajdująca się w podziemiach kościoła oo. Paulinów na Skałce w Krakowie. Wieczór spędziliśmy w miłej atmosferze, przy grillu.

W przedostatnim dniu naszej wycieczki byliśmy w aquaparku. Następnie wróciliśmy do Hostelu i chwile odpoczywaliśmy. Później poszliśmy na Stare Miasto.

W piątkowy ranek, po śniadaniu, wsiedliśmy w pociąg i wróciliśmy wieczorem do Lęborka.

Wyjazd był udany, mnóstwo atrakcji, pogoda dopisała. Wycieczka podobała się wszystkim uczestnikom. Podziękowania dla organizatorów i opiekunów, a szczególnie dla wychowawczyni p. Małgorzaty Gębarowskiej i p.Joanny Zielińskiej-Gryczan, bo pomysł zorganizowania tej wycieczki okazał się sukcesem.