Szwecja dla NAJLEPSZYCH!!!

W dniach 25-27 września wyjechaliśmy na wycieczkę nagrodową ze Stena Line na rejs Szwecja w pigułce promem „Stena Vision”. Marzyło nam się przepłynięcie promem i wypróbowanie, jak to jest nocować na morzu.Widok szkierowych wysepek, malowniczych domków był niesamowity. Mieliśmy okazję poczuć specyficzny klimat Szwecji oraz poznać jej mieszkańców, a w szczególności ich kulturę i obyczaje.

Program wycieczki wyglądał następująco: w poniedziałek wieczorem wypłynęliśmy z portu w Gdyni do Karlskrony. Pierwszy wieczór spędziliśmy na dyskotece, zwiedzaniu statku i zachwycaniu się możliwościami i atrakcjami, jakie są zapewnione w takim pływającym hotelu.

Rano następnego dnia byliśmy już na miejscu i spędziliśmy cały dzień na zwiedzaniu, Odwiedziliśmy wiele miejsc, w tym „Marinmuseum”, w którym pokazana jest historia szwedzkiej marynarki wojennej z imponująca kolekcją modeli okrętów, podwodnym tunelem i ogromnymi figurami, a także interaktywnymi wystawami.

Przejechaliśmy do Ronneby i wizytowaliśmy w średniowiecznym kościele oraz spacerowaliśmy ponajstarszej dzielnicy miasta, Bergslagen. Chwilę czasu wolnego mieliśmy w Ronneby.
Kościół Admiralicji – największy drewniany kościół w Szwecji,Stortogret czyli Wielki Rynek. Jest to największy rynek w Skandynawii. Tutaj znajduje się Kościół Trójcy Świętej, Kościół Fryderyka oraz Ratusz. Znajdziemy tam także XIX-wieczny pomnik króla Karola XI, założyciela miasta.
Björkholmen- najstarsza dzielnica Karlskrony, położona w zachodniej części wyspy Trossö. Dzielnica składa się małych, kolorowych, drewnianych domków

Autentyczny kamień runiczny z tajemniczą klątwą z VIII w. oraz cmentarzysko z kamiennymi kręgami sprzed tysiąca lat.

Dawne kamieniołomy granitu na wyspie Tjurkö, eksportujące kostkę brukową na masową skalę pod koniec XIX w.
Wieczorem znów wsiedliśmy na prom, tym razem był to „Stena Spiryt”, i wróciliśmy do Gdyni.